Esame ne tik kolegės, bet ir šio darželio kūrėjos

ASTA ŠVEDIENĖ mišrios grupės auklėtoja


ASTA VIRGANAVIČIENĖ mažųjų grupės auklėtoja

Esu Asta. Man svarbi saviugda. Įdomu: žmogaus biografija ir stebint, giliau pažinti save bei kitus. Domiuosi psichologija. Patinka vaikščioti, keliauti. Turiu du suaugusius, savarankiškus vaikus. Auklėtoja dirbu virš 30 m. Pirmą kartą su Valdorfo pedagogika susipažinau prieš 15 m. Šiuo metu esu grupėje su mažaisiais (1,5-3m.) darželyje „Karalių pasaka“.


Būnant su vaiku, man svarbu jį vesti kantriai, švelniai su pagarba, stebint (o kaip konkrečiai jam yra?); duoti jam laiko, kiek reikia; atliepti poreikius (pvz. laisvai individualiai judėti, tyrinėti; ugdyti savarankiškumą; padėti spręsti vaikui iškylančius sunkumus. Tai yra labai svarbu, nes šiuo metu dedamas pamatas ant kurio žmogus stovės vėliau visą savo gyvenimą.



INGA MACKEVIČIENĖ mažųjų grupės auklėtoja

Dirbu šiame darželyje, jau daugiau nei 10 metų ir esu laiminga, nes per paprastus dalykus galiu suprasti gilesnę gyvenimo prasmę. Čia jaučiuosi atradusi save, saugi, kaip namuose ir galinti augti dvasiškai. Esu reikalinga vaikams, galiu jiems pasitarnauti, padėti. 

Man labai artima Valdorfo pedagogika. Labiausiai traukia dvasingumas ir prasmingi ritualai prieš maistą ir miegą. Patinka ritmas, kuris suteikia saugumo jausmą ir pasiruošimai šventėms, per kuriuos išgyvename metų ritmą. Man patinka daryti rankdarbius. Jie turi prasmę – jei lieji žvakę, tai ją panaudoji, jei pasėji sėklytes, išauga augalas, daržovė ar prieskoninė žolelė. Vaikai per šiuos paprastus darbus supranta gyvenimą. Prasmingos ir dainelės, trumpos istorijos, laisvas žaidimas bei natūralūs žaislai. Taip lavinami vaizduotė ir kūrybiškumas. Su vaikais daug laiko praleidžiame gamtoje. Man tai labai patinka. Gamtoje atgaunu jėgas, išgyvenu metų ritmą kartu su vaikais, o vaikai per gamtą išgyvena džiaugsmą ir nuostabą.

Šis darbas man yra labai prasmingas. Čia galima būti savimi ir kiekvienas priimamas toks, koks yra.


JOLITA MISIŪNIENĖ mišrios grupės auklėtoja

Valdorfo pedagogika atėjo į mano gyvenimą gimus vaikams. Atradau, kad tai nėra tik pedagogika ar darbas su vaikais, tai gyvenimo būdas, vertybės, gyvenimo filosofija. Tuomet pirmąkart susitikau su antroposofija ir supratau, kad radau tai, ko jaunystėje ieškojau. Antroposofija atsako į daugybę man kylančių klausimų įvairiose srityse – vaikų ugdyme, medicinoje, biodinaminėje žemdirbystėje, įvairiose meno terapijose, krikščionių bendruomenėje ir dar apima daug įvairių sričių. 


Vaikų darželyje pradėjau dirbti 2004 m. 2006 m. su kolegėmis įkūriau Valdorfo pedagogikos grupę  Krivūlės" darželyje.


2011 m. vasarą su penkiomis kolegėmis pradėjome kurti naują Valdorfo pedagogikos darželį, kurį po dviejų metų pavadinome „Karalių pasaka“. Man patinka natūralus ritmingas gyvenimo tekėjimas darželyje, gilus pasiruošimas šventėms ir pačių švenčių išgyvenimas, prasmingi darbai, kai su vaikais iškeptą pyragą gali suvalgyti, nulietą žvakę užsidegti, pagamintu žibintu pasišviesti kelią ir t.t.


Mūsų darželis – tai bendruomenė, kur susitinka, bendrauja, dirba talkose, švenčia šventes vaikai, tėvai, pedagogai ir kiti darželio darbuotojai. Visi kartu mes kuriame erdvę, kurioje auga vaikai ir mes, suaugę, šioje erdvėje taip pat augame.


Laisvalaikiu man patinka sodinti augalus ir jais rūpintis, stebėti kaip iš sėklų išauga augalai, kaip jie vegetuoja, kol subrandina naujas sėklas, kurias surenku kitiems metams.


Mėgstu rankdarbius, keliones, propaguoju tvarų ekologinį gyvenimą.

KRISTINA VENGRAUSKIENĖ mišrios grupės auklėtoja

Per kūrybą išskleidžiu sparnus. Labai mėgstu kurti vizualųjį meną – tapyti, dekoruoti aplinką, gaminti papuošalus... Kurdama visada ieškau netobulumo, nes juk vieno medžio visi lapai skirtingi, ir kiekvienos žibutės žiedas vis kitoks. Netobulumas palieka erdvės tobulinimui, augimui ir tolesnei kūrybai. Tas pats ir su vaikais. Kiekvienas skirtingas, visi netobuli, ir visi kuria savo būdu. Todėl ir būti reikia su kiekvienu kitaip, su vienu kuo greičiau, o kito išlaukti. Su kažkuriuo miške pabėgioti, o kito, grupėje, maišant tešlą išklausyti.


Per 5 metus darbo su vaikais, vis atrodydavo, kad va šis labai panašus į aną, bet visada pirmąjį įspūdį atmetu ir stengiuosi pažvelgti atidžiau, ir visada pasitvirtina – kiekvienas vaikas unikali asmenybė!


Be galo gera, kad šiame darželyje, galima kurti su kiekvienu vaiku skirtingą santykį, kad galima išlaukti, kol vaikas panorės prisiglausti, kad galima išlikti savimi, kad galima būti netobulu, ir kartu augti, mokytis. Juk Valdorfo pedagogika kviečia  siekti idealų  kiekvienam savo tempu.


LAIMA KONDRATIENĖ mažųjų grupės auklėtoja

Valdorfo darželio filosofija tai mano gyvenimo būdas. Metų ritmo pajautimas, buvimas natūralioje aplinkoje (žaislai, interjeras), gamtos artumas, laisvas kūrybinis žaidimas visa tai leidžia skleistis vaiko sielai ir sveikai augti. Šiame darželyje dirbu 8 metus. Esu baigusi Valdorfo pedagogikos mokslus ir biologijos studijas, todėl gamtos meilę noriu perteikti ir darželio vaikams.

Kodėl esu būtent „Karalių pasaka“? Matyt, taip jau susipynė gyvenimo keliai su daugeliu kolegių vardan vaikų.

OLGA JEVSTAFJEVA mišrios grupės auklėtoja

VITALIJA KIRDULYTĖ mišrios grupės auklėtoja


Pirma rimtesnė pažintis su Valdorfo pedagogika buvo 2019 metų pavasarį, kai atėjau į darbo pokalbį darželyje „Karalių pasaka“. Iki to laiko apie Valdorfo pedagogiką buvau girdėjusi, kaip vieną iš alternatyvių pedagogikų.


Priėmė mane gražiai 🙂 ir sužadino domėjimąsi šia pedagogika. Todėl 2019 metų rugsėjį jau viena koja* įžengiau į „Karalių pasaką“ ir pradėjau kelią Valdorfo pedagogikos labirintais (*viena koja, nes tuo metu dirbau ir kitame bendruomeniniame darželyje).


Pirmas stiprus įspūdis ir susižavėjimas buvo, kai su vaikais išėjome į mišką – man buvo nuostaba ir atradimas, kad vaikai miške tiesiog būna, žaidžia, netgi sakyčiau „susilieja su miško aplinka“. O toliau, tęsiantis mokslo metams, mane įtraukė metų ritmas ir šventės: pasiruošimas įleistuvių spektakliui, Mykolinės, Nykštukų laikotarpis, Advento pradžia su Advento spirale. Nuostaba buvo kaip nuoširdžiai ir įsitraukę vaikai žaidžia Kalėdų vaidinimą! O susitikus po Kalėdų atostogų toliau sukome metų ratą.


Žodžiu, susuko man galvą tas metų ratas ir čia likau. Netrukus prasidėjo tęstinės studijos ikimokyklinės ir priešmokyklinės Valdorfo pedagogikos specializacijai įgyti, kurios truko 3,5 metų. Bet studijos neprailgo, o tik patvirtino, kad „kuo daugiau žinai, tuo mažiau žinai“. Todėl lieku čia ir toliau, kad dar giliau ir sąmoningiau būčiau su vaikais ir kurčiau erdvę augti – vaikams, bendruomenei ir sau.


    JOVITA STRAZDIENĖ auklėtojos padėjėja

Darželyje „Karalių pasaka“ dirbu jau antrus metus auklėtojos padėjėja. Šis darželis mano pirmasis. Pirmiausia atėjo sūnus, po metų ir aš. Pirma pažintis su darželiu buvo per „Karalių pasaka“ paveikslą, kurį pamačiau Facebook’e, kaip reklamą. Tuomet apsilankėme darželyje visa šeima. Šiluma dvelkė iš darželio grupių, čia esančių žaislų ir daiktų. Jauki ir šilta erdvė. 


Dirbti aš atėjau netikėtai, perskaičiusi skelbimą, pagalvojau: o gal tai man? Ir man tai labai patiko, nors metai nebuvo paprasti ir lengvi, bet įnešė daug grožio ir kitų žmogiškųjų vertybių, tokių kaip supratimas ir priėmimas kitų žmonių, nes tai bendruomeninis darželis ir čia viskas vyksta bendru nutarimu. Taip pat pajutau, jog čia galima kurti ir tai man teikia malonumą. Kūrybos galimybė – vienas iš dalykų, kurie man čia patinka! Ir tos kūrybos yra visai daug Ir svarbiausia, jog čia ji tikra, jaučianti, švari ir skaisti. 


Kitas svarbus dalykas – tai patirti save, Valdorfe mes turime galimybę pažinti save labiau. Valdorfo darželis kaip skruzdėlynas, visi gali rasti ką nuveikti 🙂 Viskas dėl mūsų pačių, ir tuo pačiu – dėl mūsų vaikų. Visi esame susieti.



LAIMUTĖ JURGUTIENĖ auklėtojos padėjėja

Mėgstu teatrą, koncertus, parodas, knygas ir psichologinius filmus, krepšinį ir keliones. Šiame darželyje dirbu jau ketvirtus metus ir gerai čia jaučiuosi. Su Valdorfo pedagogika susipažinau prieš įsidarbinant darželyje „Karalių pasaka“. Man ji tapo sava. Patinka šventės, aplinka, gilios sąsajos su gamta.


MILDA KAZIUKONIENĖ auklėtojos padėjėja




SIMONA BENUIŠIENĖ psichologė

Esu psichologė Simona. Mėgstu būti miške ir pievose. Su vaikais dirbu apie 15 metų, per šiuos metus auginau ir savo 4 vaikus. Šiame darželyje dirbu apie 3 metus. Valdorfo pedagogiką pažinau ir pamilau per savo vaikus, leisdama juos i valdorfo darželį. Ši pedagogika man atrodo labiausiai atliepianti vaikų poreikius ir padedanti harmoningai skleistis vaiko asmenybei.

INESA JAUNEIKIENĖ buhalterė

Esu Inesa, darželio finansininkė. Į darželį atėjau ieškodama vietos savo dviems vaikučiams. Atvedusi juos, pasilikau ir pati. Nuo pat pradžių darželyje mane lydėjo pagrindinis Rudolfo Steinerio moto – su pagarba sutikti, su meile auginti, laisvą išlydėti. Visiems, kuriems yra artimas šis R. Steinerio moto, kviečiu prisijungti prie darželio bendruomenės ir kartu su pagarba sutiksime, su meile auginsime, laisvą išlydėsime...


    RASA JONKUVIENĖ administratorė

Prieš beveik 20 metų pradėjus domėtis ir ieškoti pedagogikos savo sūnui, tiksliau pedadagogikos filosofijos, atradau Valdorfo pedagogiką. Ėmiau gilintis, domėtis. Supratau, kad tai gili, plati ir visapusiškam pedagogika, joje daug išminties, klausymosi, įsiklausymo į žmogų, žmogaus prigimtį, prasmę visais gyvenimo etapais nuo gimimo iki mirties per filosofiją, grįstą gyvenimu, t.y. pedagogiką, mediciną, žemės ūkį, ekonomiką, meną, architektūrą. Taip pat atradau daug išmintingų pedagogų, tėvų, draugų, bendraminčių Vilniuje, Lietuvoje ir kitose šalyse Švedijoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje ir kt. Atradau, kad čia galiu pažinti, mokytis ir augti visą gyvenimą. Supratau, kad čia man artimas požiūris į vaiką, kad čia vaikui yra saugi erdvė gyventi, būti savimi, patirti pirmojo septynmečio iššūkius, vystytis ir augti. Čia vaikams gera, čia jie priimami, kokie yra su pagarba ir meile, čia vaikai gyvena saugiai ir kūrybiškai. Supratau, noriu, kad mano sūnus augtų tokioje erdvėje. Vėliau atradau, kad to noriu ne tik savo vaikui, bet noriu tai duoti kitiems vaikams. 2011 m. su kitomis 6 valdorfo pedagogikos auklėtojomis ir mamomis įkūrėme šį darželį. Man didžiausia šios bendrai kuriamos erdvės dovana matyti, kaip kiekvienas čia atėjęs vaikas mažais žingsneliais, savu tempu čia pradeda jaustis saugiai ir gyventi kūrybiškai pats, su draugais, suaugusiais, aplinka, gamta. Šie namai jiems tampa sava aplinka, savu ritmu, savais draugais, savais suaugusiais. Čia vaikai priima ir gerbia šiuos namus, juose gyvenančius žmones, mažus ir suaugusius. Šis virsmas augančiam žmogui yra svarbus pagrindas visam gyvenimui. Čia jie subręsta naujam gyvenimo etapui mokyklai ir su džiaugsmu, pasitikėdami žengia naujų iššūkių link.