Valdorfo pedagogika

Valdorfo pedagogika, tai filosofijos mokslų daktaro Rudolfo Steinerio sukurta holistinė ir antroposofinė vaikų auklėjimo ir ugdymo sistema. Ja siekiama ugdyti savarankišką, veiklų, laisvą ir kūrybišką vaiką. 

Pirmoji tokio tipo mokykla duris atvėrė 1919 m. Stuttgarte, Vokietijoje, bendrovės Waldorf-Astoria fabrike dirbančių tėvų vaikams, kai bendrovės direktorius pasikvietė Rudolfą Steinerį sukurti naują, gilesniu požiūriu besiremiančią mokyklą. Įžvalgi Steinerio filosofija, kurios pagrindas – pedagogika besiremianti amžiaus tarpsnių ir žmogaus vystymosi suvokimu, susilaukė didelio susidomėjimo ir greitai paplito ne tik Vokietijoje, bet ir visame pasaulyje. Dabar tai yra didžiausias pedagoginis judėjimas – daugiausiai nepriklausomų mokyklų ir darželių jungianti kryptis. Šiuo metu skaičiuojama daugiau nei 1000 mokyklų 64 šalyse ir daugiau nei 2000 darželių 70 šalių (skaičiai apytiksliai, nes mokyklų ir darželių nuolat daugėja).

Valdorfo pedagogikos amžiaus tarpsnių sampratoje žmogaus gyvenimas yra skirstomas į septynmečius. Per pirmuosius septynerius metus, taigi ir darželio metais, vaikas turi patirti, kad pasaulis yra GERAS. Vaikai įeina į pasaulį su įgimtu smalsumo jausmu, nuotykių ir harmonijos poreikiu. Dėl to, yra svarbu, kad kuriama erdvė būtų saugi augti, leistų skleistis vaiko unikalumui, savitumui, padėtų jam smalsiai tyrinėti, susipažinti su supančiu pasauliu ir savu greičiu atrasti savyje slypinčias galias. Čia svarbus aiškus ritmas, ryšys su gamta, šiluma ir pagarba individualiems poreikiams ir savybėms. 


2019 m. Valdorfo pedagogika pasitiko 100 m. jubiliejų Ta proga sukurtas filmas “Waldorf 100” – švenčiantis Valdorfo peagogikos augimą ir pasaulinį susidomėjimą. Pasižiūrėkite anglų kalba: